Wednesday, March 26, 2008

Ceva vesti de ordin tehnic

New Family Member


:))))))

O sa revin si cu comentarii mai pe larg. Pana acum e foarte, foarte bine dar, spre surprinderea mea, nu mi se pare ca nu mai am nevoie de Pentax. Sunt oarecum complementare.

Iupiii.

Andrei

UPDATE, 24 de ore mai tarziu.

Oooook. E o bestie. Mare, neagra si ingrozitor de rapida. Inca nu ma pronunt la calitatea imaginii (cu toate ca nu am vazut nimic in neregula) dar ca forta bruta am impresia aia pe care o ai in fata bouncer-ului de club: ca daca ar vrea m-ar batea de m-ar face varza. AF-ul e nesimtit de rapid si enorm de destept (bine, eu venind de pe K10D probabil busit, care avea nevoie de convingere si un masaj ca sa focalizeze corect din prima), burst-ul e... ce sa zic, 8FPS (cu baterii AAA) e o experienta care merita traita, viteza de reactie in general e cvasi-instantanee, etc... Concluzia e ca la tehnica e fenomenal.

Imi place foarte mult ce face cu parametrii de imagine (saturatie, sharpness, etc...) - faptul ca poti sa salvezi seturi si ca setarile chiar dau feeling diferit pozelor (eu de exemplu mi-am facut 2 - unul denumit "PRE-MONO" cu contrast minim si sharpness mare, pentru pozele pe care urmeaza sa le fac alb-negru in PP, si unul "D-POS" cu saturatie si sharpness oleaca in sus, contrastul mai mult si brightess oleaca in jos, care in jpeg, impreuna cu un ISO 800, se apropie de filmul Kodak ProPhoto pe care il folosesc in Pentaxul ME.

Apropo de ISO, e bine. E fooooarte bine. Am dezactivat orice forma de noise-reduction din primele minute, si pana in 3200 arata absolut natural (chiar daca "grainy"), si nici mai sus nu se face de ras.

Ca ergonomie... ei bine maica... aici e mai cu dus-intors. Forma in sine e excelenta, dar butoanele si rotitele sunt gandite absolut clasic, pentru doua maini. Din punctul asta de vedere, alocarea dinamica a rotitelor de la K10D e peste orice am intalnit pana acum. Pentaxul are nevoie doar de o mana ca sa opereze, si asta dintr-o gandire inovativa a plasarii butoanelor si customizarii functiilor. Dar asta ca nota de subsol, asa.

Una peste alta... e bine. E foarte bine. Dar Pentaxul e Pentax :)

Toate bune

Andrei

1 comment:

miChou said...

să vă iubiţi, să vă înţelegeţi bine şi să faceţi împreună fotografii mai faine ca până acum :)