Tuesday, September 25, 2007

De ce?


O intrebare excelenta. Nu castigam nimic din asta, ne cosuma timp si bani, ne face sa ignoram lucruri care in lumea "reala" ar trebui sa aiba prioritate. Si atunci, pentru clasa asta speciala de fotografi amatori care se tin cu dintii si sufletul de fotografie, de ce? Pe foarte putini i-am auzit spunand "pentru ca vreu sa devin fotograf profesionist". Majoritatea ridica din umeri.

Si e acelasi ridicat din umeri pe care l-am avea la intrebarea "de ce mancam". pentru ca a devenit un reflex. Un scurt act care ne intrerupe viata si aduce, in cel mai sincer mod, o pauza.

Si in spatele acestui reflex se ascunde un adevar ingrozitor. Fotografiem pentru ca suntem nefericiti. Fie ca prindem mizerie, fie ca fotografiem frumusete, ne raportam fie la sentimentele fie la nevoile noastre respectiv. Fotografiem pentru ca am gasit o sublima descarcare a nevoii de creativitate in declansator, pentru ca simtim ca undeva inauntru trebuie sa existe ceva "mai mult" decat ce facem in realitatea banala. pentru ca fara acel ceva "mai mult" am fi roboti - si mai mult, roboti fara vreun scop anume. Si cei dintre noi care vor ajunge sa-si aiba viziunea recunoscuta de public vor fi accidente, pentru ca nevoia noastra de a fotografia e un lucru intens personal si satisfacerea unui egoism. E adevarat ca ni se pare ca dorim sa devenim cunoscuti, dar cati dintre noi ar sti cum sa se descurce in ipoteza asta fantastica?

Fotografiem pentru ca ni se pare ca am gasit in sfarsit un lucru al nostru. Egoist. Individual. Ofensiv sau magulitor. Pentru ca tanjim dupa satisfactia de a gasi o poza intre trei sute care ne face sa simtim ca am evoluat in rolul de creatori - din rolul de executanti. Si pentru ca dorim acceptarea semenilor - dar nu a publicului. A celor ca noi - cei bantuiti de ganduri poate marete, dar niciodata puse in aplicare, ca o masa amorfa de geniu colectiv, si usor patetic totodata.

Si pentru ca ne aparam de "ei", "Noi", fotografii amatori.

7 comments:

Uba Cristian said...

cam asa este nenea...ai o bere sau un jack pentru text,dar pana la urma...in pana mea, ai fost singur la pozat?!!! :P

Anonymous said...

Pana pe la vreo 7 ani am numai poze in care plang. De ce? Pt ca mi se parea ca o sa raman inchisa in poza aia...ca o sa mor. Abia acum ma gandesc ca defapt aveam dreptate sa cred asta doar ca nu era vorba de o moarte a mea, fizica, ci de o clipa moarta, un zambet deja la timpul trecut...

Daniel Nedelcu said...

Am ramas impresionat de descrierea ta, m-am regasit in fraze. Tot respectu si spor in continuare.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

pt ca textul e misto o sa sper din toata tastatura ca ai incheiat folosind cuvantul 'patetic' in limba romana nu in engleza vazuta in filme.

Unknown said...

E in "patetic" in romana :)

Multumesc de comentarii. E a naibii de incurajator sa vad ca se mai uita lumea si p-aci.

Dan Petringel said...

Man, pentru mine este o bucurie sa fotografiez, e drept ca poate si de aceea evit subiectele nefericite cu toate ca marea lor majoriate detemina in mod facil un impact asupra privitorului. De aceea prefer subiecte considerate "neserioase" cum sunt copii, animalele, florile si caut in special sa redau bucuria. EW drept ca poate daca as mai avea timpul din prima tinerete, frmamantarile si pasiunile de atunci m-as regasi si eu in descrierea ta dar uneori maturitatea pe care aproape toti o detestam la 18 anit are si o mare calitate ne aduce seninatate.
Imi place blogul tau, imi plac foarte mult pozele dar mai ales imi place cum te expeimi in scris. Un sincer bravo!